onsdag 11 april 2012

Harness Dress

Hej peeps! Någon kvar här efter att jag lämnat bloggen vind för våg i en vecka eller ?..
Kom hem från en skoj helg i Sthlm i söndags kväll ,
jobbade måndag 9-18 , tränade 19-20 . dog!

Började sedan på en "klänning" som jag blev inspirerad att testa att göra en egen variant när jag såg den här bilden på en klänning som heter Katatonia Harness Dress från Evil Twin.
Snygg så jag dog lite.
 Just den här klänningen är två i en , så att säga , tror själva "harness" delen sitter fast i den vanliga" klänningen .









Jag gjorde bara den andra delen , på så sätt kan jag använda den som jag vill i sommar , över en maxiklänning , över linne och shorts , över typ vad jag vill ! perfekt ju!
Gjorde den av ungefär 3 svarta XL t-shirts + 1 par gamla leggings.

Sydde först överdelen , ungefär som ett linne men väldigt kort , och sydde bara ihop dom över axlarna och fållade sedan kanterna. sedan började pill jobbet med att få fast fransarna och knyta ihop dom som ett nät.

När jag får tid över så ska jag iväg och köpa lite stretch tyg och testa att göra en ny , en grå vore snyggt! Tror även det blir snyggare med ett tyg som är längre så man kan göra hela i ett stycke , den jag gjort nu har jag skarvat fransarna eftersom tishorna var för korta... :(
ska även pilla på lite träpärlor tror jag..
blir nog snyggare nästa gång.. men jag gillar den här med!











Vad tycker ni!?

2 kommentarer:

  1. Det blev ju grymt bra! Har du bara klippt tishorna i massa fransar sen knytt dit dom, eller? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp precis , klippte dom i tunna remsor och knöt ihop dom till ett "nät" :)

      Radera